به گزارش یزدفردا به نقل از  روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: کمیته گردشگری سلامت استان تشکیل جلسه داد. این جلسه با حضور دکتر صدری دبیر کمیته گردشگری سلامت کشور ، دکتر افلاطونیان،دکتر عبدلی، مهندس سیفی و سایر از اعضای کمیته گردشگری سلامت استان تشکیل شد .
در ابتدای جلسه مهندس سیفی رئیس سازمان ضمن خیر مقدم به حضار گفت:استان یزد از لحاظ پزشکی و درمان دارای پتانسیل های بسیار زیادی می باشد و ظزفیت های زیادی از لحاظ اقلیمی و تاریخی دارد به همین دلیل شرایط ویژه ای در راستای گردشگری سلامت در این استان به وجود آمده است.
سپس آقای دکتر افلاطونیان درباره پزشکی تخصصی در یزد سخنانی ایراد نمود و ویژگیهای استان را از لحاظ پزشکی و توجه خاصی را که به این موضوع شده است را مورد ارزیابی قرار داد.
وی تصریح کرد 90 درصد از پزشکان در یزد بومی هستند وهزینه های درمانی در یزد نسبت به استان های دیگر پایین می باشد به همین دلیل است که بیماران بسیاری از سایر استان ها برای درمان به یزد سفر می کنند.
در ادامه متقاضی طرح اجرای گردشگری سلامت بام تفت درباره طرح ایجاد منطقه گردشگری درمانی و امکانات مورد نیاز برای پیاده کردن این طرح و همچنین به بیان نقاط قوت و ضعف این پروژه پرداخت و سپس مورد ازریابی اعضای جلسه قرار گرفت.
در ادامه دکتر صدری دبیر کمیته گردشگری سلامت کشور ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده در استان گفت: باتوجه به فعالیت های انجام شده در کشور های حوزه خلیج فارس و ترکیه باید برنامه ریزی شود که ایران با توجه به پتانسیل فراوان بتواند گردشگران سلامت را جذب نماید.
وی گفت : کشورهای تایلند و هند که فاصله پزشکی زیادی با ما دارند اقدامات زیادی را در این زمینه انجام داده اند.
وی افزود: توریسم درمانی در دنیا جایگاه ویژه ای دارد و در خاورمیانه کشورهایی مانند اردن، در آسیای دور کشورهای (سنگاپور، مالزی و هند ) و در اروپا انگلستان، بیماران خارجی را که نیاز به درمان دارند ، پذیرش می کنند تا هم درمان شوند و هم به عنوان توریست از جاذبه های گردشگری آن کشورها دیدن کنند.
دکتر صدری افزود:در حال حاضر در موضوعات گردشگری پزشکی زمینه فراهم و مساعد می باشد و انتظار می رود که این فرصت ها غنیمت شمرده شود و کارهای ارزنده ای انجام گیرد.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا